اجتماعی

انتقاد تند "پیتر داتون" وزیر کشور استرالیا از تظاهر کنندگان ، شورش علیه انقراض

media.news.imagealternatetextformat.details


پیتر داتون وزیر کشور استرالیا بار دیگر به معترضینی که خواستار اقدامات بیشتر دولت استرالیا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شده اند حمله کرد.

 

رادیو نشاط - به گزارش sbsفارسی، دولت فدرال استرالیا می گوید معترضان به اقدامات دولت استرالیا در قبال تغییرات آب و هوایی که در هفته جاری شهرهای اصلی استرالیا را مختل کردند به افراد شاغل در کشور بی احترامی کرده اند.

وزیر کشور استرالیا امروز جمعه ۱۱ اکتبر بار دیگر با حمله به کنشگرانی که تحت نام "شورش علیه انقراض" در روزهای گذشته در شهرهای اصلی استرالیا تظاهرات کردند، آنها را "افرادی تندرو" و "تافته جدا بافته" نامید.

آقای داتون در گفتگو با شبکه نه گفت: "آنها با اقدامات خود بیش از آنکه کار درستی انجام دهند، آسیب وارد کرده اند".

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام رادیو نشاط دنبال کنید 

وزیر کشور استرالیا گفت: "صادقانه بگویم آنها فقط به استرالیایی هایی که فقط می خواستند به سر کار بروند، بیزنس خود را اداره کنند و نمی خواستند مورد مزاحمت این افراد قرار گیرند، بی احترامی کردند".

گروه موسوم به "شورش علیه انقراض" در روزهای گذشته رهبری تعدادی از تظاهرات در شهرهای بزرگ استرالیا را بر عهده داشت. هدف از برگزاری این تظاهرات گسترده افزایش آگاهی عمومی درباره تغییرات آب و هوایی و مجبور کردن دولت های استرالیا برای "اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی" عنوان شده است.

رادیو نشاط استرالیا را در اینستاگرام دنبال کنید

برخی از اعضای این گروه در روزهای گذشته در حین تظاهرات، خود را به اشیاء بتونی و نرده ها قفل کردند. برخی دیگر از معترضان نیز خود را به کف جاده ها چسباندند. این گروه به دلیل ایجاد اخلال در رفت و آمد، تجارت و اتلاف وقت پلیس مورد انتقادهای گسترده ای  قرار گرفته است.

این در حالی است که آقای داتون بار دیگر از معترضانی که بدون مجوز پلیس اقدام به این کار می کنند، انتقاد کرد.

وزیر کشور استرالیا گفت: "وقتی شما خارج از محدوده قانونی عمل می کنید - یعنی درست کاری که این افراد انجام می دهند - شما منابع با ارزش پلیس را منحرف می کنید. من فکر می کنم باید هزینه این امر پرداخت شود".

 

برداشت از

https://www.sbs.com.au/language/persian/peter-dutton-says-radical-climate-activists-are-thumbing-their-nose-at-australia

نظر خود را ارسال نمایید