اقتصادی

72 میلیارد دلار زیان بابت تحریم تبلیغاتی فیسبوک

media.news.imagealternatetextformat.details


آیا تحریم تبلیغاتی فیسبوک که 72 میلیارد دلار به مارک زاکربرگ زیان وارد کرد ؛ کارساز خواهد بود؟

 

به گزارش رادیو نشاط، تعدادی از شرکتهای بزرگ چند ملیتی از جمله کوکا کولا، استارباکس،وریزون و یونی لیور بدلیل عدم موفقیت فیسبوک در جلوگیری و حذف نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی به کمپین تحریم  (Stop Hate for Profit) ملحق شدند.

پیشترنیز 160 شرکت تجاری  تبلیغات در فیسبوک را متوقف کرده بودند؛ اما آیا این اقدامات از بازدارندگی کافی برای وادار کردن این شرکت به ایجاد تغییرات، برخوردار خواهد بود؟

بدنبال کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس مینیا پلیس در ایالات متحده، سازمان های فری پرس( Free Press) ، کامن سنس( Common Sense) با همکاری گروههای فعال در زمینه حقوق مدنی از جمله کالر آو چینچ (Color of Change)، آنتی دی فیمیشن(Anti-Defamation) و ان ای ای سی پی ( NAACP) اقدام به تشکیل این کمپین نمودند.

اعضای این گروه نقطه ضعف فیسبوک یعنی تبلیغات را هدف قرار داده و تلاش می کنند با اعمال فشار بر این شرکت از انتشار مطالب مربوط به ترویج خشونت ، نفرت ، نژاد پرستی و دروغ پراکنی جلوگیری کنند.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت های بزرگ در ایالات متحده به این کمپین پیوسته اند. بنیانگذاران کمپین تحریم در قدم بعدی قصد دارند دامنه تحریم تبلیغاتی فیسبوک را در سرتاسر جهان گسترش داده و تعداد اعضای خود را در سطح بین الملل افزایش دهند.

اما آیا بایکوت تبلیغاتی فیسبوک تاثیری برروند کاری این شرکت خواهد داشت؟ هرچند برای پاسخ به این پرسش زمان لازم است ، اما چند نکته را نباید از نظر دور داشت.

نخست اینکه، روز جمعه ارزش سهام فیسبوک بیش از 8 درصد سقوط کرده و 72 میلیارد دلار به این شرکت زیان وارد کرد. این رویداد در واقع بعنوان زنگ خطر و تهدیدی از جانب سرمایه گذاران تبلیغاتی برای این شرکت بشمار می رود.

لازم به ذکر است که سال گذشته ، فیسبوک 102 میلیارد دلار از طریق فروش تبلیغات سود کسب کرد که یک چهارم از آن مربوط به چند شرکت بزرگ از جمله یونی لیور و مابقی  به شرکتهای تجاری کوچک مربوط بود.

چند ساعت پس از تصمیم یونی لیور ، مارک زاکر برگ بنیانگذار فیسبوک از آغاز برچسب گذاری مطالبی که سیاستهای این شرکت را نقض نمایند، خبر داد.

روز یکشنبه نیز این شرکت اذعان کرد که با همکاری کارشناسان  و گروههای فعال حقوق مدنی  ، اقدامات بیشتری را در جهت مقابله با نفرت پراکنی در این شبکه اجتماعی انجام خواهد داد.

به گزارش ای بی سی ،بعلاوه گفته میشود که سرمایه گذاری فیسبوک در سیستم هوش مصنوعی باعث شده تا 90 درصد از اینگونه مطالب ، پیش از ارسال  توسط کاربران ، شناسایی شوند.

 

----------------------- 

هشدارها درخصوص بیماری کووید-19 را جدی بگیرید

 شما باید حداقل ۱/۵ تا 2 متر از دیگر افراد فاصله  داشته باشید. در فضاهای سرپوشیده، نباید بیش از یک نفر در هر چهار متر مربع از سطح زمین قرار داشته باشید.

اگردر استرالیا هستید واحساس میکنید به کروناویروس مبتلا شده اید با پزشک حانوادگی خود تماس گرفته و یا با شماره تلفن ملی خط ویژه اطلاعات سلامتی کروناویروس به شماره   1800020080 ارتباط برقرار کنید.

اگر در تنفس با مشکل روبرو می شوید و یا در شرایط اورژانس قرار گرفته اید می توانید با شماره 000 ارتباط برقرار کنید.

دانلود اپ کووید سیف (COVIDSafe)

https://www.covidsafe.gov.au/

 

دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد تصمیمات کروناویروس در استرالیا توسط رادیو نشاط

 

 اخبار کروناویروس استرالیا

 

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام رادیو نشاط دنبال کنید 

رادیو نشاط استرالیا را در اینستاگرام دنبال کنید 

توجه:برای مشاهده جدیدترین خبرها،برنامه ها و دایرکتوری مشاغل استرالیا ،لطفا" اپلیکیشن radio neshat را نصب کنید

 

 

نظر خود را ارسال نمایید