اجتماعی

نگرانی ها بابت افزایش مورچه های مهاجم اسیدپاش در استرالیا

media.news.imagealternatetextformat.details


سازمانهای محلی در استرالیا نگران کمبود بودجه برای کنترل و جلوگیری از افزایش تعداد مورچه های مهاجم اسیدپاش در این استرالیا هستند.

 

به گزارش رادیو نشاط، مبارزه با مورچه های مهاجم زرد دیوانه نیازمند تخصیص اعتبار و صرف هزینه زیاد می باشد. از طرف دیگر برای از میان برداشتن خطرات و تهدیداتی که از ناحیه این موجودات ایجاد میشود، مشارکت سایر ایالت ها نیز لازم و ضروری می باشد.

مورچه های مهاجم زرد دیوانه که بومی آفریقا می باشند، در استرالیا در نزدیک کنز، تونزویل، شوت هاربر، هروی بیی و بریزبن، یافت می شوند.

بگفته خانم بو جاب (  Bev job) هماهنگ کننده  Invasive Species Council, ، این مورچه ها هم برای حیوانات، احشام و هم مردم خطر جدی بشمار می روند. زیرا این حشرات قادر به انتشار اسید فرمیک می باشند که در تماس با پوست ، می توانند آزار دهنده بوده و موجب التهاب پوستی شوند. از طرف دیگر در صورت عدم کنترل این حشرات، باید شاهد نابودی اکوسیستم مناطق محل تجمع آنها، باشیم.

وی افزود:" ما کارمان را خوب بلد هستیم و می دانیم که چه کاری باید انجام دهیم تا از شر این موجودات خلاص شویم، اما اگر این اقدامات با تاخیر مواجه شود، افزایش جمعیت مورچه ها و در نتیجه نیاز به صرف هزینه بیشتر برای مقابله با آنها را در پی خواهد داشت."

این حشرات رفتارهای جنون آمیز ، سریع و غیر قابل پیش بینی در هنگام ناراحتی و آشفتگی از خود نشان می دهند،و درست به همین دلیل است که آنها به مورچه های دیوانه مشهور هستند، این مورچه ها قادر به تکثیر سریع و تشکیل کلونی های بزرگ می باشند.

در سال 2019 دولت فدرال مبلغ 9 میلیون دلار برای اجرای طرحهای مبارزه با مورچه های دیوانه در نزدیکی کنز در اختیار مقامات Wet Tropics Management Authority قرار داد.

به گزارش ای بی سی، به گفته خانم جاب بدلیل عدم تخصیص اعتبار برای تونزویل، نابود کردن  این حشرات در برخی از مناطق به 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد. بعلاوه اجرای این طرحها بدون پشتوانه مالی امکان پذیر نیست.

پیشتر در سال 2016 دولت کوئینزلند مبلغ 140.000 دلار برای مبارزه با مورچه های دیوانه به شورای شهر تونزویل داده بود.

لس واکر( Les Walker ) یکی از اعضای شورای شهر تونزویل گفت که هرچند کمک های مالی برای مبارزه با این حشرات اختصاص می یابد ، اما مقدار آن چندان زیاد نیست. بهمین دلیل هم دولت فدرال و هم دولت ایالتی باید کمک های مالی بیشتر و مستمری را برای پیشبرد بهتر امر مبارزه با این حشره موذی اختصاص دهند.

 

----------------------- 

هشدارها درخصوص بیماری کووید-19 را جدی بگیرید

 شما باید حداقل ۱/۵ تا 2 متر از دیگر افراد فاصله  داشته باشید. در فضاهای سرپوشیده، نباید بیش از یک نفر در هر چهار متر مربع از سطح زمین قرار داشته باشید.

اگردر استرالیا هستید واحساس میکنید به کروناویروس مبتلا شده اید با پزشک حانوادگی خود تماس گرفته و یا با شماره تلفن ملی خط ویژه اطلاعات سلامتی کروناویروس به شماره   1800020080 ارتباط برقرار کنید.

اگر در تنفس با مشکل روبرو می شوید و یا در شرایط اورژانس قرار گرفته اید می توانید با شماره 000 ارتباط برقرار کنید.

دانلود اپ کووید سیف (COVIDSafe)

https://www.covidsafe.gov.au/

 

دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد تصمیمات کروناویروس در استرالیا توسط رادیو نشاط

 

 اخبار کروناویروس استرالیا

 

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام رادیو نشاط دنبال کنید 

رادیو نشاط استرالیا را در اینستاگرام دنبال کنید 

توجه:برای مشاهده جدیدترین خبرها،برنامه ها و دایرکتوری مشاغل استرالیا ،لطفا" اپلیکیشن radio neshat را نصب کنید

 

 

نظر خود را ارسال نمایید