اجتماعی

سوء استفاده همه جانبه از دانشجویان خارجی و تشدید آن بدلیل رکود ناشی از بحران کرونا در استرالیا

media.news.imagealternatetextformat.details


بررسیهای جدید صورت گرفته در دانشگاههای  NSWو UTS، گویای این واقعیت است که دانشجویان خارجی در مقابل کاری که انجام می دهند، دستمزد بسیار ناچیزی دریافت می کنند.

 

به گزارش رادیو نشاط، بگفته پژوهشگران این بررسی، شرایط از 4 سال پیش که در جریان یک تحقیق گسترده و سرتاسری بحث سوء استفاده از دانشجویان خارجی علنی شد، تغییر نکرده بلکه پیش بینی می شود بواسطه بحران کرونا بدتر هم شده باشد.

این زنگ خطری است برای نظام آموزش عالی استرالیا که بدنبال جذب دانشجویان خارجی بیشترمی باشند.

نیمی از 6000 دانشجوی خارجی از 103 کشور که در این بررسی شرکت کرده بودند، حقوقی کمتر از حداقل دستمزد دریافت می کردند. بعلاوه برای 25  درصد از آنها نیزدر مقابل هر ساعت کاری، دستمزدی کمتر از 12 دلار پرداخت میشد .

بسیاری از دانشجویان خارجی بدلیل نیاز مالی و کمبود فرصت های شغلی مجبور میشوند، هر شرایطی که کارفرمایان تعیین می کنند، قبول کرده  وبا دستمزد پایین کار کنند.

در این میان وضعیت برای دانشجویان چینی به مراتب بدتراز دانشجویان سایر کشورها می باشد؛ زیرا مشخص گردید که 54 درصد از آنها کمتر از حداقل دستمزد، حقوق دریافت می کردند.

به گزارش ای بی سی، یکی دیگر از مشکلات دانشجویان خارجی، در کنار دستمزد پایین ، قرار داشتن در معرض سوء استفاده های دیگر از جمله تهدید واذیت و آزار جنسی در محل کارشان می باشد.

از طرف دیگر از آنجائیکه شمار زیادی از دانشجویان خارجی که معمولا تنها و بدور از خانواده های خودشان در استرالیا زندگی می کنند، بدلیل عدم آشنایی با سیستم قضایی این کشور آسیب پذیر تر بوده و بیشتر مورد سوء استفاده کارفرمایان قرار می گیرند.

لازم بذکر است که حتی تعدادی از دانشجویان خارجی از افشای آنچه بر آنها گذشته خودداری نموده و ترجیح می دهند که سکوت اختیار کنند.

 

----------------------- 

هشدارها درخصوص بیماری کووید-19 را جدی بگیرید

استفاده از ماسک به اندازهٔ فاصله‌گیری اجتماعی یا حتی خیلی بیشتر از آن مؤثر است.

 شما باید حداقل ۱/۵ تا 2 متر از دیگر افراد فاصله  داشته باشید. در فضاهای سرپوشیده، نباید بیش از یک نفر در هر چهار متر مربع از سطح زمین قرار داشته باشید.

اگردر استرالیا هستید واحساس میکنید به کروناویروس مبتلا شده اید با پزشک حانوادگی خود تماس گرفته و یا با شماره تلفن ملی خط ویژه اطلاعات سلامتی کروناویروس به شماره   1800020080 ارتباط برقرار کنید.

اگر در تنفس با مشکل روبرو می شوید و یا در شرایط اورژانس قرار گرفته اید می توانید با شماره 000 ارتباط برقرار کنید.

دانلود اپ کووید سیف (COVIDSafe)

https://www.covidsafe.gov.au/

 

دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد تصمیمات کروناویروس در استرالیا توسط رادیو نشاط

 

 اخبار کروناویروس استرالیا

 

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام رادیو نشاط دنبال کنید 

رادیو نشاط استرالیا را در اینستاگرام دنبال کنید 

توجه:برای مشاهده جدیدترین خبرها،برنامه ها و دایرکتوری مشاغل استرالیا ،لطفا" اپلیکیشن radio neshat را نصب کنید

 

 

نظر خود را ارسال نمایید