اجتماعی

کشف سکه زر ده شلینگی (half sovereign) سال 1909 در باسلتون با استفاده از دستگاه گنج یاب جدید در استرالیا

media.news.imagealternatetextformat.details


اگر دوست شین کینگ(Shane king) باعث لغو مسافرت ماجراجویانشان نمی شد، وی هرگزنمی توانست به تنهایی موفق به کشف این سکه کمیاب شود.

 

به گزارش رادیو نشاط، تغییر تصمیم دوست  آقای کینگ به نفع وی تمام شد. زیرا او به طور ناگهانی موفق به کشف سکه طلای ده شلینگی 22 عیار، مربوط به سال 1909 در جنوب غربی، با استفاده از دستگاه طلایابی که به تازگی خریداری کرده بود، گرددد.

آقای کینگ گفت:" به دوستم زنگ زدم تا با هم برای جستجوی گنج برویم ،اما او نیامد، بنابراین من تصمیم گرفتم به تنهایی در یک محل جدید در باسلتون(Busselton) استرالیای غربی کار جستجو را انجام دهم."

وی گفت که این سکه را در مرکز شهر و نزدیک راه آهن قدیمی، جایی که جویندگان گنج برای یافتن اشیاء زیر خاکی و عتیقه زیاد به آنجا مراجعه می کنند، پیدا کرده است.

وی گفت که مطمئن بود، زمانی چیزی را پیدا خواهد کرد اما هرگز فکر نمیکرد که آن زمان درست یک هفته پس از خریدن دستگاه طلایاب جدیدش باشد.

وی افزود که ارزش این سکه احتمالا هزینه ای که برای خرید دستگاه گنج یاب پرداخته را جبران خواهد کرد.

سکه ده شلینگی سال 1909 فقط دو بار - در پرت و  ملبورن - ضرب گردید. سکه ای که آقای کینگ پیدا کرده، یکی از 44000 سکه ای میباشد که در پرت ضرب گردیده بود.

به گفته اندرو کرلین(Andrew Crellin)، کارشناس سکه های کمیاب استرالیا، ارزش این سکه در سال 1909 معادل 10 شلینگ و برابر با یک حدود هفته حقوق و دستمزد بود.

آقای کینگ و دوستش با هدف کشف اشیاء عتیقه و قدیمی غالبا به شهرهای مختلف و تاریخی مسافرت می کنند، وی قبلا هم یک مدال بجای مانده از جنگ جهانی اول را پیدا کرده و توانسته بود با پیگیری و جستجو ، آخرین بازمانده  از خویشاوندان صاحب آن مدال را پیدا کند.

در گزارش ای بی سی آمده آقای کینگ گفت با وجود با ارزش بودن سکه ، تصمیمی برای فروش آن ندارد.

 

----------------------- 

هشدارها درخصوص بیماری کووید-19 را جدی بگیرید

استفاده از ماسک به اندازهٔ فاصله‌گیری اجتماعی یا حتی خیلی بیشتر از آن مؤثر است.

 شما باید حداقل ۱/۵ تا 2 متر از دیگر افراد فاصله  داشته باشید. در فضاهای سرپوشیده، نباید بیش از یک نفر در هر چهار متر مربع از سطح زمین قرار داشته باشید.

اگردر استرالیا هستید واحساس میکنید به کروناویروس مبتلا شده اید با پزشک خانوادگی خود تماس گرفته و یا با شماره تلفن ملی خط ویژه اطلاعات سلامتی کروناویروس به شماره   1800020080 ارتباط برقرار کنید.

اگر در تنفس با مشکل روبرو می شوید و یا در شرایط اورژانس قرار گرفته اید می توانید با شماره 000 ارتباط برقرار کنید.

دانلود اپ کووید سیف (COVIDSafe)

https://www.covidsafe.gov.au/

 

دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد تصمیمات کروناویروس در استرالیا توسط رادیو نشاط

 

 اخبار کروناویروس استرالیا

 

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام رادیو نشاط دنبال کنید 

رادیو نشاط استرالیا را در اینستاگرام دنبال کنید 

توجه:برای مشاهده جدیدترین خبرها،برنامه ها و دایرکتوری مشاغل استرالیا ،لطفا" اپلیکیشن radio neshat را نصب کنید

 

 

نظر خود را ارسال نمایید