اخبار کرونا ویروس استرالیا

اخبار کروناویروس استرالیا/ آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا تولید شده استرالیا

media.news.imagealternatetextformat.details


یک نمونه از واکسن کووید-19 که توسط دانشمندان آدلاید استرالیا تهیه و تولید شده بود. با موفقیت و بدون هیچ خطری مرحله اول آزمایشهای خود را پشت سر گذاشته و موجب تقویت سیستم ایمنی در داوطلبان مورد آزمایش گردید.

 

به گزارش رادیو نشاط، این واکسن که توسط نیکولای پتروسکی ( Nikolai Petrovsky ) استاد دانشگاه فلیندرز (Flinders) در آدلاید تولید گردیده، نخستین واکسنی می باشد که مرحله نخست تست آن در استرالیا انجام می گیرد.

 به گفته پرفسور پتروسکی، پس از آزمایش موفقیت آمیز این واکسن کهCovax-19 نام گذاری شده، طی ماه جاری برروی 40 داوطلب و تایید آن از طرف کمیته اخلاق این تحقیق، قرار شد ، مراحل بعدی آزمایش برروی داوطلبان دیگر از جمله  سالمندان و کودکان نیز صورت بگیرد.

وی گفت:" برای ما ثابت شد که Covax-19  باعث ایجاد واکنش در بدن و تولید آنتی بادی گردید. با اینحال تاکنون هیچ گونه اثر جانبی سیستماتیک در هیچیک از داوطلبان مشاهده نشده است."

او افزود:" ما همچنین اجازه داریم ، عملکرد واکسن برروی افرادی که کرونا  گرفته بودند ، را نیز امتحان نماییم. هدف از اینکار اینست که بدانیم آیا با تزریق واکسن می توان سیستم ایمنی افراد را تقویت کرده و از ابتلای مجدد آنها به این بیماری جلوگیری کرد."

پرفسور پتروسکی که بنیانگذار کارخانه بیوتکنولوژی واکسین(Vaxin) می باشد، توصیه کرد که از این واکسن در آسایشگاههای سالمندان برروی سالمندانی که در معرض خطر ابتلا به کووید-19 هستند، استفاده شود.

پرفسور پتروسکی گفت:" ما این پیشنهاد را به ویکتوریا ارائه دادیم تا از آن برای واکسینه کردن افرادی که در آسایشگاههای سالمندان این ایالت نگهداری میشوند، استفاده کنند. هر چند این واکسن مراحل آزمایشی خود را سپری می کند و باید کارآزمایی بالینی روی آن صورت بگیرد ، اما استفاده از آن کاملا بی خطر است.

همانطور که گفته شد، در هیچکدام از 40 داوطلبی که واکسن Covax-19 به انها تزریق گردید، عوارض جانبی از جمله تب، مشاهده نشد.این درحالیست که واکسنهای تولید شده از طرف دانشگاه آکسفورد و شرکت آمریکایی بیو تک مادرنا(Moderna) که در حال حاضر فاز سوم آزمایشات را سپری می نمایند، درفاز اول چنین موفقتی را شاهد نبودند.

قرار است مرحله دوم آزمایش واکسن Covax-19 بر روی 400 تا 500 داوطلب از سپتامبرآغاز شود. در مرحله سوم آزمایش که به حدود 50هزار داوطلب نیاز است، محدوده آزمایش به خارج از مرزهای استرالیا کشیده خواهد شد. برای انجام این کار کشورهایی که شیوع کووید- 19در آنها بیشتر و گسترده تر می باشد بعنوان کشورهای هدف انتخاب خواهند شد.

درحال حاضر 150 نوع واکسن در سرتاسر جهان در حال تهیه می باشد که 21 نوع از آنها در مرحله آزمایش بر روی انسان میباشند.

دانشگاه کوئینزلند نیز یک نمونه واکسن تولید کرده که قرار است مرحله نخست آزمایش آن بر روی انسان در ماه جاری صورت بگیرد.

کارخانه بیوتکنولوژی Vaxine، پیشتر برای آنفلوانزای خوکی و دو نمونه از آنفلوانزای پرندگان نیز واکسن تولید کرده بود. واکسن Advax نیز که تحت انحصار این کارخانه می باشد، در تقویت سیستم ایمنی داوطلبانی که آنرا دریافت کرده بودند، موثر بود.

هم واکسن Covax-19 هم واکسن تولید شده از طرف دانشگاه کوئینزلند، جزو واکسنهای برپایه پروتئین هستند. بدین ترتیب دوز مشخص از پروتئین تاج SARS-CoV-2 به بدن انسان تزریق شده و موجب  تحریک سیستم ایمنی در آن می شود.

دانشگاه کوئینزلند با همکاری CSL استرالیا قصد دارد، میلیونها دوز از این واکسن را تولید کند.

ویروس کووید-19 در واقع ویروس SARS-CoV-2 از جنس پروتئین است که اطراف آنها با شاخک هایی به شکل تاج (Corona) احاطه شده است.

آلودگی به کرونا ویروس به این نحو اتفاق می افتد که پس از ورود ویروس SARS-CoV-2 به بدن، پروتئین تاجهای آن که به S1 معروف است به مولکول های بدن (ACE2) می چسبد. در چنین وضعیتی ویروس آماده حمله به سلول و تکثیر می باشد. ویروس SARS-CoV-2 بدلیل خاصیت چسبندگی که دارد بیشتر موجب عفونت و آلودگی بدن میشود.

به گزارش theaustralian محققان برای تولید واکسن نوترکیب برپایه پروتئین، توالی ژنتیکی تاج ویروس را به داخل سلول تزریق میکنند.پروتئین در درون سلول رشد میکند. در مرحله بعد محققان پروتئین را صاف کرده و آنرا به واکسن تبدیل می کنند.

 

----------------------- 

هشدارها درخصوص بیماری کووید-19 را جدی بگیرید

استفاده از ماسک به اندازهٔ فاصله‌گیری اجتماعی یا حتی خیلی بیشتر از آن مؤثر است.

 شما باید حداقل ۱/۵ تا 2 متر از دیگر افراد فاصله  داشته باشید. در فضاهای سرپوشیده، نباید بیش از یک نفر در هر چهار متر مربع از سطح زمین قرار داشته باشید.

اگردر استرالیا هستید واحساس میکنید به کروناویروس مبتلا شده اید با پزشک خانوادگی خود تماس گرفته و یا با شماره تلفن ملی خط ویژه اطلاعات سلامتی کروناویروس به شماره   1800020080 ارتباط برقرار کنید.

اگر در تنفس با مشکل روبرو می شوید و یا در شرایط اورژانس قرار گرفته اید می توانید با شماره 000 ارتباط برقرار کنید.

دانلود اپ کووید سیف (COVIDSafe)

https://www.covidsafe.gov.au/

 

دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد تصمیمات کروناویروس در استرالیا توسط رادیو نشاط

 

 اخبار کروناویروس استرالیا

 

خبرهای بیشتر را در کانال تلگرام رادیو نشاط دنبال کنید 

رادیو نشاط استرالیا را در اینستاگرام دنبال کنید 

توجه:برای مشاهده جدیدترین خبرها،برنامه ها و دایرکتوری مشاغل استرالیا ،لطفا" اپلیکیشن radio neshat را نصب کنید

 

 

نظر خود را ارسال نمایید