از اول جولای ۲۰۲۶، دولت فدرال و برخی ایالتهای استرالیا مجموعهای از کمکهای مالی و تخفیفهای جدید را برای کاهش هزینههای خودرو و حملونقل اجرا یا تمدید خواهند کرد؛ اقداماتی که با هدف کاهش فشار هزینههای زندگی بر خانوارها در نظر گرفته شده است.
به گزارش رادیو نشاط، دولت فدرال تخفیف موقت مالیات سوخت را تا دوم آگوست تمدید کرده است. در صورتی که تصمیم جدیدی اعلام نشود، پس از این تاریخ نرخ مالیات سوخت به سطح عادی بازخواهد گشت.
در ایالت نیوساوت ولز، حدود ۴.۴ میلیون مالک خودرو از تخفیف هزینه سالانه خودرو، موسوم به رگو (Rego)، بهرهمند خواهند شد. این تخفیف برای خودروهای شخصی ۱۰۰ دلار و برای موتورسیکلتها ۸۰ دلار در نظر گرفته شده و بهصورت خودکار از اول سپتامبر ۲۰۲۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۷ اعمال میشود.
همچنین در این ایالت، هزینههای اداری مربوط به عوارض پرداختنشده حذف خواهد شد و سقف هفتگی عوارض جادهای برای مدت یک سال از ۶۰ دلار به ۵۰ دلار کاهش مییابد. این تغییر از ششم جولای اجرایی میشود و میتواند برای برخی رانندگان تا ۵۲۰ دلار در سال صرفهجویی مالی به همراه داشته باشد.
در ویکتوریا، رانندگان تا ۳۱ جولای فرصت دارند برای دریافت بازپرداخت ۲۰ درصدی هزینه سالانه خودرو اقدام کنند؛ تخفیفی که بهطور متوسط تا ۱۸۶ دلار برای هر خودرو صرفهجویی ایجاد میکند.
در استرالیای غربی، دارندگان گواهینامه، از جمله افراد دارای گواهینامه آموزشی (Learner)، موقت (Provisional) و ویژه، میتوانند با ثبتنام در اپلیکیشن ServiceWA، کمکهزینه ۱۰۰ دلاری سوخت دریافت کنند.
در قلمرو شمالی نیز تمرکز حمایتها بر خودروهای برقی است. بر این اساس، تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۷ هزینه سالانه برخی خودروهای برقی رایگان خواهد بود و برای خودروهای برقی با ارزش کمتر از ۵۰ هزار دلار، تخفیف مالیات نقلوانتقال تا سقف ۱۵۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.
در کوئینزلند، اگرچه تخفیف جدیدی برای رانندگان اعلام نشده، اما اجرای طرح کرایه ۵۰ سنتی حملونقل عمومی همچنان ادامه خواهد داشت.
اگرچه این تخفیفها در همه ایالتها یکسان نیست، اما برای بسیاری از رانندگان استرالیایی، اول جولای میتواند به معنای کاهش بخشی از هزینههای مربوط به خودرو، سوخت و عوارض جادهای باشد.